dinsdag 11 november 2008

kabouter pinnemuts

1.

ik kan niet tegen bygelovige mensen.
maar mensen die niet geloven in kabouter pinnenmuts
vind ik nog erger...

ik kan byvoorbeeld niet tegen mensen die zeggen:
- hier, direct 150 euro cash,
als ge my met dat figuur nu ineens
in aanraking brengt.

zo werkt die niet.

ik geloof in byna niks,
en d'r zyn dagen, regenachtige dagen,
dat ook ik
aan alles twyfel.
dan denk ik ook: kon ik die nu maar bellen,
kon ik nu maar een soort van pannenkoeken bakken
waarvan dat ik zou weten:
als hem dees riekt, dan staat hem hier
binnen de drie seconden
tussen de bloembakken.

dikwyls mis ik kabouter pinnenmuts,
als ik my door de wereld onbegrepen voel...

(blokfluit:)

2.
ik ken kabouter pinnenmuts
van in de tyd toen ikzelf
als een slangenmens door het leven ging.
dat is een lang verhaal.
er was een tyd,
toen ik pas in europa was,
en by twee reizende bandieten
in hun caravan ondergedoken leefde...













Geen opmerkingen: