zondag 30 augustus 2009

journal


's middags twee uur lang my opgemaakt. daarna zag ik er nog stééds niet uit. myn haar wordt te lang. myn snor is afschuwelyk maar dient om myn schilfers te camoufleren. daarna cultuurmarkt. ik zou de energie niet meer hebben, maar bart van loo haalt me over de brug, waarvoor erkentelykheid. ik houd niet van manifestaties. het was echter zonnig en els crawls en yvon waren ook erg tof. op de hoek van de groenplaats word ik door cultuurschepen heylen geïntroduceerd aan minister joke schauvliege. ze heeft een oprechte handdruk. dan viel myn gsm én myn phototoestel én daarna ook myn stapel foldertjes tegen de grond; assistenten van de minister hebben me alles weêr helpen oprapen. een totaal fiasco... onder artiesten, voorts onderweg, aldoor hetzelfde verhaal dat je hoort; de corruptie van het systeem, het cultuurfascisme,- en daartegenover hun pogingen om daar zen-boeddhistisch op te reageren... op de suikerrui een lang gesprek met raf coppens, die ik nooit eerder zag op deze manier; ineengedoken, fragiel, post-depressief, maar ook filosofisch. was op weg naar het fakkeltheater. ook nog lommie tegengekomen, die het nieve boek van nick cave by zich had, dat er schitterend uitziet, een uitgave als van black sparrow (bukowski). jimmyfan had een splinternieve prince-bootleg voor me by, van een concert van nog maar drie weken geleden; aldus m'n stipt achthonderdste prince-cd by in de verzameling... by thuiskomst nog naar deel twee van le rouge & le noir gekeken... julien sorel... een personage dat echter is dan echt...
    morgen eerste byeenkomst met guido belcanto, by guido zelf thuis... de hamvraag in deze: hoeveel procent moeten we vernieuwen, maar vooral hoeveel procent moeten we juist hernemen van onze vorige toernee met het decaporgel?

4 opmerkingen:

els c. zei

zo erg was het nu ook weer niet, hé ... allé ja, uwe gsm viel wel in 3 stukken en bart was ineens verdwenen, maar kom ... :)

Dirk Turpin zei

Belcanto, toch wel zeker 30% vernieuwen. Kwestie van de repeaters ook iets nieuws te geven.

Vitalski zei

30% vernieuwen is erg weinig zelfs, niet?

Dirk Turpin zei

Mag meer, maar het was dan ook zeer sterk vorige keer.