dinsdag 27 juli 2010

brief uit london


door de gentse feesten en door die onverwachte trip naar parys en wat daar nog op volgde, had ik vier nachten op ry maar drie à vier uur geslapen, zodat ik gisteren, zondag, uiteindelyk dodelyk vermoeid in het land der omgekeerde bolhoeden arriveerde. dit uitte zich in een acute weêrzin tegen alles; de oneindige reclameborden, de dreinende autobussen, de thames waar je nergens op een bankje kan zitten. in een indisch restaurant op picadilly circus werd ik door een kellner zo onvriendelyk bejegend dat ik meteen terug naar huis wou, de volgende morgend met de eerste de beste thalys terug. wat was ik hier ook verloren? wie wil er nu een "toeristje" zyn? je loopt je bekkens van onder je rug en langs alle kanten worden de ponden uit je uitgeklopt. want, dat weet iedereen, engelsen zyn dieven.
    vandaag draaide het wel enigszins om. al slaat de hotelkamer op niets, een heuse pynbank. bakerstreet lag er wel zonnig by, en in de tate galery is het wel tof om van bueys naar bacon te wandelen. zonet ben ik naar grease, de musical, gaan zien. en intussen gaat de hele tyd myn gsm af voor nieve opdrachten in het thuisland.
    toch was ik wellicht beter de natuur ingetrokken, dan naar deze stad afgezakt, omdat ik zo'n druk jaar achter de rug heb... ik wou dat ik thuis was...

4 opmerkingen:

els c. zei

ik zal je de bankjes aan de thames eens moeten tonen, denk ik ... :-)
en ook waar je best indisch gaat eten (niet op picadilly dus)

london is SUPER, maar inderdaad geen goeie reisbestemming als je al vermoeid vertrekt !

Dirk Turpin zei

London is inderdaad super

Valerie zei

geef mij maar parijs, vond Londen niks...

Groetjes vanuit Beaune!

els c. zei

ja, ik weet het - bij mij is het het tegenovergestelde ... :-)

beaune is wel mooi ! 25 jaar geleden tenminste toch ... héhé