zondag 26 december 2010

november


dit jaaroverzicht vergt meer arbeid dan ik dacht, het is byna vier uur snachts nu en ik wil ermeê kappen - maar daar is het nu ook te laat voor, ik zit al in november.***juist wanneer zowat alle gerenommeerde uitgevers myn autobiografie praktisch ongelezen weêr hebben teruggestuurd, komt frank potters, een oude gekende van me, enthousiast voor my in de bres gesprongen; hy start een nieve uitgevery, "zorro" en zal het boek uitbrengen op myn veertigste verjaardag, 26 januari 2011. de contracten zyn getekend, vandaag ligt het boek zelfs by de drukker. het zal vyfhonderd pagina's tellen en, hoewel mild van inhoud, een langzame schokgolf door onze natie bewerkstelligen.***6 november: nog maar eens "hotel jarretelle" presenteren in de vooruit. ik besef dat ik een beetje verliefd ben op nefertari, de buikdanseres, maar niet op problematische wyze.***7 november: na een optreden met "de gelaarsde kat" in melsele neem ik op goed geluk een taxi naar brussel voor een intiem clubconcert van prince aldaar. de conciërge kent my en laat my binnen langs een zy-ingang. het optreden is dan nét begonnen. vyftien minuten later sta ik op vyftien centimeters afstand naast prince op het podium. nog eens vyftien minuten later douwt hy zyn mircophoon onder myn neus en zing ik een couplet uit "cream" voor hem in (zie photo...)***geregeld zit ik zeer laat snachts, ook na byvoorbeeld een optreden met bart van loo ergens ten velde, by bert lezy thuis te monteren aan nieve bulderdrangfilmpjes.***voor de tweede keer alle afleveringen van "deadwood" bekeken. zeker de allerbeste serie ooit.***19 november: een erg uitgebreid interview voor gazet van antwerpen, voor het eerst doet ook luv meê aan het interview. het gaat of course over molly.***intussen loopt de toer met bart van loo af.***25 november speel ik samen met veerle malschaert in het fakkeltheater voor een verzameling van 70 programmatoren; in december 2011 doen we tezamen een voorstelling; voor dit "verkoopmoment" hadden we nog niks in huis, maar twee dagen ervoor hadden we de koppen byeengestoken en dat verliep erg inspirerend... de verkoop bolt inmiddels dan ook als een trein...***27 november: een bukovski-avond in boekhandel de zondvloed in roeselaere. eerste drastische sneeuwval... onderweg lees ik "honger" van knut hamsun...***

Geen opmerkingen: