dinsdag 15 februari 2011

jullie kennen het verhaal
van patrick hamers
hoe die zich ophing
aan een lange sjaal
dat vonden jullie tof hé
jullie willen nog zo'n schandaal
welnu
aanhoor het verhaal
van betty en kurt

allez vooruit
kurt heeft een vriendinnetje
zij is mooi en haar voornaam
is betty
samen vormen zij
de bende wageman
hun namen
betty hendrix en kurt wageman

betty en kurt
betty en kurt

ik heb ooit een hele andere
kurt gekend
dat was een ongelofelijk
loyale vent
de schuld ligt duidelijk
bij de maatschappij
die verklaarde mij volledig vogelvrij

betty en kurt
betty en kurt

wat hebben ze niet
over ons geschreven
die moordverhalen zijn echt
overdreven
die roddels maken
ons natuurlijk echt niet blij
wij moeten ons
verstoppen in een boerderij

betty en kurt
betty en kurt

telkens weer heeft de politie
lont geroken
als er in een garage of een bank
voor de politie
is dat een geheim van niks
het zijn toch weer kurt wageman
bettie hendrix

Betty en kurt
betty en kurt

nu telkens wij proberen
hem te smeren
in brussel, leuven
gent of erpemere
binnen de drie dagen
gaat het tak tak tak
de mitrailletten van de
flikken op ons dak

betty en kurt
betty en kurt

mij zal je hier
nooit om hoor kermen
tis betty die ik
aldoor wil beschermen
de tol weegt zoveel meer
dan ik verdragen kan
toch hou ik het goed vol dankzij
kurt wageman

Betty en kurt
betty en kurt

hun ganse leven
ligt voorgoed aan scherven
het enige dat ze kunnen doen
is sterven
hun laatste feestje moet
zonder confetti
zo is het gedaan voor
kurt en bettie

Betty en kurt
betty en kurt

Geen opmerkingen: