maandag 28 februari 2011

state of being - 28 februari 2011



rond het middaguur was ik in de meubelwinkel, waar ik de voorbye maand, dewelke nu netjes voorbij is, myn toneel bracht, drie keer per week. in myn eentje pakte ik er myn boeltje, in een gryzig blauwig daglicht; en zowaar, heel even, werd ik er melancholiek van. dit was een zekerheid; op voorhand te mogen weten waar je gaat staan, strakke regelmaat, en zo dicht by huis ook. nu wordt het weêr van amsterdam naar tilburg naar een zaal in leuven waarvan ik niet weet: is het ààn, of anders is het Op de universiteit? gaan daar wel stoelen zyn voorzien? ga ik geen slaag krygen van de organisatie? het zwerfvuilachtige overleversbestaan van de saltimbanqueur... gelukkig: stabiele ster: de maand juni, zo naby reeds; dan sta ik met jowan petit opnief op een vaste plek, hopelyk in "de orangerie" van deurne. maandag weêr gainsbourg-repetitie maar dinsdag eerste schryfsessie met jowan.

Geen opmerkingen: