maandag 14 februari 2011

what happened


nà het optreden zaterdag, in het holst van de nacht alsnog, naar een zekere 'george gorremans' in de montensstraat afgezakt, dus rond twee uur 's nachts. een paar weken terug was deze guitige knarf my na een optreden in het oud badhuis, komen mede te delen dat hy een kolossale boekenverzameling heeft, maar dat hy daarvan af wil, "omdat ik die boeken toch niet meê kan nemen naar de hemel" (hoewel hy er wel monter uitziet, dus niet dat 'ie ziek zou zyn of zo)...
    zyn gehele pand, alle verdiepingen, staan vol met muffe kartonnen dozen vol met boeken die ik gratis moét meê naar huis pakken van hem... érg veel rommel, maar per doos vind je toch ook gemiddeld twee tamelyk goeie boeken (oude druk van 'de kleine johannes', interviews met teilhard de jardin, een mooi geïllustreerde robinson crusoë, gelukkig ook veel oude tydschriften maar die doos moet ik nog vinden); er was een journalist met my meêgekomen, die wilde op de duur gaan slapen, anders had ik er nu nog stééds gezeten, koortsachtig, iets tussen droom en nachtmerrie... uiteindelyk veertig boeken meêgenomen...
    dit overkomt alleen my...
    volgende week ga ik terug...

Geen opmerkingen: