maandag 28 maart 2011

state of being - 28 maart 2011

waarin vitalski een weinig avontuurlyke, maar best wel bedryvige maandag overleeft. tenneur: een dag die je nadien weêr vergeet. decor: een rosse boomgaard met daar middenin twee reuzenmiereneters die elkaar de hand schudden...


deze hele, aanstaande week zou in het teken hebben gestaan van repetitiewerk met jowan petit,- doch: meteen vandaag al, maandag dus, moest hy verstek laten gaan. ben daarom de hele dag zoet geweest met individueel schryfwerk by me thuis, voor een soort overzicht van àl myn zelfstandige grapjes en verhaaltjes tot dusver; voor een soort "the very best of vitalski - alle allermeest afgezaagde stukjes op één ry". potentieel is dat zes uur toneelmateriaal, waaruit ik ad libido zou kunnen putten; byvoorbeeld voor als ik nog eens naar nederland ga... was trouwens best wel vermoeiende arbeid, en ik ben er nog niet klaar meê...
     smorgens was ik vandaag naar de eeuwfeestkliniek gefietst, voor het zoveelste onderzoek aan myn linkse bovensnytand. myn autisme wat betreft agenda's sloeg echter nog eens toe: ik werd daar by dokter vanhemelen, kennelyk, niét op 27 maart verwacht, doch op 27 april. die afwyking is werkelyk pathologisch: soms gebeurt het dat er iemand tegen my uitspreekt "woensdag" - maar dat ik dan opschryf "donderdag", echt waar, echt knetter. nog een mirakel dat ik nooit dubbelboekingen heb...
    nu, vanavond (het is 22:30u savonds, en ik lig hier in de zetel in de klappeistraat) zyn we naar de film "within the whirlwind" beginnen zien, iets over het stalinisme, maar we geraken niet ver, doordat mollie nogal geagiteerd is; aldoor heen en weêr slaan met haar armpjes, opgewonden asemen, op haar handen sabbelen, kreunen, steunen, trappelen met de voeten. luv is weêr naar boven met een anderssoortige fopspeen en daarom kan ik hier nu even bloggen...
    myn manager johnny quidé en zyn vrouw vicky zyn vanmiddag bevallen, van een zoontje genaamd andreas.

Geen opmerkingen: