woensdag 28 december 2011




opnief een schaakmatch tegen anton van schalkwyk verloren. vervolgens dan ook een tapyt van hem overgekocht, nu zit ik daarmeê. en nog eens daarna by hem om de hoek, in café chat-le-roi, 2 pinten gaan drinken. extra jammer dat ik myn phototoestel niet by me had, het krioelde daar van de prachtwyven. alle cafés zitten overigens bomvol, precies of de wereld gaat vergaan.
    mario demunck hing daarbinnen ook rond, de ex van prinses riki. toen hy zopas, op deze blog, het gedicht "beethoven" las, wilde hy daarop, zei hy, een uitgebreid commentaar plaatsen - voor het eerst in zyn bestaan ooit, terwyl hy toch al mooi vyf jaar lang dagelyks op deze blog langskomt. "maar," sprak hy, "toen zag ik dat milla chaud-fontaine al had gereageerd,"- en, zo vond hij, daar had hy niets meer aan toe te voegen.
    voorts betracht ik zoveel mogelyk met een deken over myn twee benen in de zetel te hangen om boekskes te zitten te lezen, dus geen hoogdravende romancyclussen en zeker ook geen kranten, maar het magazine "standpoint" of "sfx" of kortverhalen van bukowski. plannen en initiatieven en agendapunten probeer ik zo hard mogelyk uit te stellen. het paradys is aan de nietsnut. al druist algeheel onze opvoeding en algeheel de maatschappelyke druk tegen dat nietsdoen juist in, met volle kracht. "ik heb erg veel tyd vandaag," of "ik heb niks aan de hand deze week," zyn heden ten dage dé uitspraken van blasfemie, erger nog dan "god is een kalf" ofte "onze koning was een rondpoeper." je moét het druk hebben!!

2 opmerkingen:

East1 zei

"Dolce far niente!" Je leeft te ver noordelijk. :-)

Vitalski zei

inderdaad!!!!!