vrijdag 17 februari 2012

state of being - 17 feburari 2012


vorige week kreeg deze blog geregeld vyfhonderd bezoekers per dag over de vloer. heden is dat aantal geslonken tot minder dan tweehonderd per dag - maar: daar ben ik opgelucht om ook, daar ikzelf aanvoel, vrienden, hoezeer myn actuele gedachtegoed hooguit luwte verdient, ik winterslaap en slaapwandel en kyk suffe films, zoals nu net weêr de superheldenfilm "thor" - onderwyl myzelf effectief afvragende: hoe kàn ik hiernaar kyken? ja, dat ik, dan toch, met deze blog wel degelyk dagelyks altyd nog een béétje voortploeter, heeft alleen te maken met de waarheid dat ik die héél trouwe paar visiteurs absoluut nooit ofte nimmer ooit zou willen teleurstellen.
   pas op, geloof niet dat ik deze week niet zeer actief ben geweest ook... dat huis hier in de buurt dat ik zou willen kopen (hoor ik dit goed?), een krot zonder dak en zelfs zonder riolering, blyft me aardig opjagen, ik hoor by banken over leningen, bel naar stedenbouw over vergunningen, en vraag als ik by mensen op bezoek kom:"hoe breed is deze living?" (dat zie je immers altyd by mensen die aan het verbouwen zyn: als ze by je binnenkomen, zie je ze meteen naar boven beginnen gluren - en dan vragen ze zich af: hoe is dit plafond gestoken? hoe zyn de dwarslatten van die bovenste deurstyl hier aangebracht? later speelt dat allemaal geen rol meer; eens een huis klaar is, en men is de vorm ervan gewend, dan gaan de mensen binnenin dat huis beginnen bezoek ontvangen en rondneuken (dwz toch van de keuken naar de hall en terug...) en gaat men in dat huis ook ruziemaken en met deuren slaan - maar op dié momenten vraagt niémand zich nog af: is de afstand van de chauvage naar de stookketel niet te groot?...)
    dit zal je altyd zien met dingen die ons in beslag nemen. jy wordt helemaal crazy omdat je morgen examens hebt; want: als je die niet goed doet, ga je blyven zitten; dus: je denkt aan niks anders en wordt halfcrazy - maar: datzelfde etmaal nog rydt er een tractor over je linkse knie, en moet je been worden afgezet - en dan zie je: ineens kan dat examen je geen lor meer schelen. dus waarover maken wy ons überhaupt druk?
    goed geluld toch weêral.
    ik wens u allen een prettig weekend.
    vrydag speel ik "de gelaarsde kat" in jh gooik, zaterdag met veerle "overleef je partner" in beveren...

Geen opmerkingen: