vrijdag 24 februari 2012

state of being - 24 feburari 2012


met de hulp van myn manager en myn boekhouder ben ik bezig myn gehele financiële systeem te reorganiseren. ik heb eeuwenlang met een vzw gewerkt, "vzw de ysfabrik", maar dat fyne feestje gaat nu, zodoende, worden beëindigd. wat een van de redenen is waarom ik my "raar" voel; een mens is een gewoontedier en die vzw was twintig jaar lang de grond van myn economie, en zodoende of toch zodus van de controle over myn bestaan. vanaf morgenvroeg opereer ik voortaan in een zogeheten "g.c.v.", een "gewoon commanditair vennootschap". waar ook ikzelf, o bloggers, de ballen van snap, maar het determineert wel myn dagen heden; ik ren van de ene bank naar de andere griffier, van het loket van pontus naar de kroket van pilatus.
gelukkig: tussendoor lezen in "gesprekken met james joyce", oneindig lummelen met mollie ook, en tezamen met luv naar de nieuwste woody allan gekeken - én zelfs, rond middernacht, best aardig wat kunnen schryven aan gloednief conference-materiaal.
morgenvroeg weêr richting de bank, maar in de namiddag weêr richting die dokter op de fruithoflaan voor myn ingegroeide teennagel. wat daarmeê mis was, is genezen, doch nu is diezelfde teennagel aan de àndere kant myn teen beginnen te begroeien, nog meer pynlyk en scherp en diep dan voorheen, ik kan ongeveer niet meer stappen, maar ik ben myn fietssleuteltje kwyt (ik vrees zelfs het te hebben ingeslikt) dus moet toch alles te voet doen...

Geen opmerkingen: