zondag 25 maart 2012

reklaâm


eêrgisteren kwam ik iemand tegen met wie ik ooit meermaals een langdurig gesprek moet hebben gehad in diverse tavernes; juist doordat ik my daar niets meer van herinnerde, geraakte ik uitermate gefascineerd;
. inmiddels drong het daarom tot my door wat dit is: het onderwerp "antwerpen zuid in de jaren negentig" is myn gravitatie, niét uit debiele nostalgie, maar wel omdat ik er als totaal niemand anders, magisch-wetenschappelyk, met dit boek hier, in geslaagd ben dat historische fenomeen tot in de geringste details van zyn d.n.a. in kaart te brengen.
. die mens, die my nu over onze gezamenlyke omzwervingen vertelde, maar die ik my niet herinnerde, was als een geheimzinnige walvis die zwom in een zee welke ik gedacht had tot op de bodems te hebben doorgelicht. en hoé zwom die juist?? en wàt zei die precies?? en wààrom was dat wààr dan juist wannéér héél precies?? arglll.... myn dublin...



Geen opmerkingen: