dinsdag 17 april 2012

state of being - 17 april 2012


zoals jullie weten ben ik een beetje behekst; de laatste tyd viel het steengoed meê maar vandaag en gisteren en eêrgisteren is die kwelgeest, die voor het eerst in myn leven opdook in 1976, maar dan wegbleef tot 2001, weêr tamelyk actief; vannacht liep die zeer gruwelyke kater, die zyn negende leven voorby is (zie myn roman; "de fetisj") ineens toch weêr opniéf over het dak - ik kan je niet beschryven hoe onuitsprekelyk dat beest is; pluizig, één oog kwyt, kolossaal groot en het kan alleen maar vooruit, niet achteruit - en sindsdien zit ik met belachelyk erge rugpyn, ik kan zelfs niet meer op een stoel zitten.
. een waarzegster in new york in 2004 (getuige: charlotte dekeersmaeker) wist deze heksery, zonder dat ik er zelf over begonnen was, tot in detail precies te beschryven, en verzekerde my gelukkig dat ik wel altyd zou worden geplaagd, doch steeds door nog een andere heilige geest uiteindelyk zou worden afgeschermd als het puntje by paaltje kwam.
. maar ja intussen kan ik my wel niet bewegen...

Geen opmerkingen: