woensdag 20 maart 2013

state of being - 20 maart 2013




    
de filosofie van deze blog bestaat eruit, om al myn vele vrienden, kennissen, fans en ook wel tegenstrevers de mogelykheid te bieden, iedere dag overnieuw te komen opzoeken wat ik beleef; een live-dagboek, uitvoerig gedocumenteerd, nu reeds mooi zeven jaar lang non-stop; hoewel ik vandaag enigszins aarzel, vanuit de wetenschap dat in echt belangryke zaken voortvarendheid niet deugt; maar goed; het gaat erover, goede vrienden, dat alles erop wyst dat ondergetekende zeer binnenkort reeds gaat verhuizen - tezamen met luv, mollie en rocco james conan.
    dat is op zich reeds een intens ding, maar menig klomp breekt helemààl by dit hier: het ultiem prachtige pand (zie photo) waar wy ons geluk gaan zoeken, bevindt zich in het geringe, kempische gehucht holsberg, tussen beerse en, waar ik geboren ben, het aloude vosselaar, achter de verre heiden...
    is dit geen fenomenaal heavy nieuws?
    komt daar nog eens bovenop dat dit betekent, inderdaad, dat myn huidige, legendarische laboratorium in de lindeboomstraat vanaf de aanstaande maandag reeds officieel te koop staat... ja, hoor... dit doet my uiteraard erg veel pyn en verdriet - maar meteen niét meer, van zodra ik myn paradys in holsberg zie. de engelen uit de veertiende hemel hebben weken-, zelfs maandenlang overuren geklopt om op deze manier het fatum te doen geworden. een nederig halleluja in stilte hier gepast...
    let wel: het antwerpse nachtburgemeesterschap komt niét in het gedrang, uw geliefd vryheidsstryder blyft immers "op kot" in antwerpen... ik moet deze sjerp vasthouden totdat ik hem aan myn zoon kan doorgeven, daar moet je minstens zestien voor zyn...
    ik bied myn excuses aan aan alle meer nauw-betrokkenen, voor wie dit bericht, dat in de grond zo heuglyk is, begrypelyk genoeg tegelykertyd ook een tikkeltje onrustwekkend aandoet...
    maar normaal gezien ben ik ongevoelig voor huizenbouw of architectuur; daarstraks echter waren we voor een laatste keer op prospectie in "huize wistik", en, nooit eerder meêgemaakt; het huis én de omgeving waren zo magisch dat ik er tranen van op myn handen weende.


6 opmerkingen:

els c. zei

Het voelt bij mij inderdaad "raar" aan, maar het is zeer heuglijk nieuws en ik verheug me op de tuinfeestjes!! ;-)

Vitalski zei

je bent altyd welkom, els c.

rita - beernem zei

bij de eerste zinnen dacht ik "is niet waar" maar toch 't is zo!!! van harte proficiat met de beslissing en dat de engelen ginder altijd mogen aanwezig zijn

Jim-Bar zei

Proficiat !
ik dacht dat beerse en vosselaar naast mekaar lagen? Ben zelf vd Kempen maar zou begot nie weten waar Holsberg ligt. Wel een leuk huis en waarschijnlijk best rustig en groen - daar zou ik zelf ook voor tekenen. Dat doet me eraan denken; is er ook plaats vr Studio Vitalski, of blijft die in A'pen?

Dirk Turpin zei

grote verrassing, maar denk wel een goede beslissing. Mag ik meekomen met Els ?

Unknown zei

yeah, jullie zijn allemaal welkom !