zondag 26 januari 2014

state of being - 26 januari 2014





ik doe dit jaar eigenlyk niet meê aan myn zogezegde verjaardag, doch nu die datum hierboven zo fiks langs myn hoofd gaat, "26 januari", kan ik er ook niet zomaar langs, temeer daar ik verder niet veel te vertellen heb.
    welnu: ik heet er vandaag dus, eens kyken (ik dien er écht langdurig over na te denken...) 43 geworden... nog steeds moet ik in alles debuteren... en alle seks ten spyt ben ik zelfs nog steeds niet vollédig ontmaagd (het zou altyd nog warmer moeten kunnen...) plus: een jaar of tien geleden voelden-ik my waarschynlyk een pak ouder dan heden - geen boutade, ik kan er myn dagboeken uit, zegge en schryve, 2004 byhalen; een van aarzelende droefgeestigheid doordrongen stadswandeling, eenzaam huiverend bezyden de schaatsbaan toen op de grote markt - zelfs, warempel, tranen tot onder myn oksels; by het aanschouwen van die vlot schaatsende paartjes met daartegenover myn eigenste (sprakeloos in alles) ontoereikendheid... een van teer en nicotine versneden paar longen, kapotte schoenen, de geur van nat haar...
    een jongmens leeft op hoop zoals een automobiel vooruitdraait op diesel of naft --- een grote, goede sprong is het, ach bloggers, om energiek te kunnen bestaan zonder hoop, om gewoon met de handen uit mekander in de tegenwind te kunnen staan: om zover mogelyk voorover te hellen, o ja...

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.