zaterdag 21 februari 2015

state-of-being, 21 februari 2015




deze dag verdient zeker ook een "state-of-being", maar: die ga ik pas morgenmiddag produceren, rond een uur of twee, by de eerste tas zout-hout-thee en walnoten; zodat ik nu meteen (het is drie uur 's nachts...) naar bed kan: met een steengoede biografie van klopstock onder de arm... het goeie is immers dat ik morgenmiddag, ultra-uitzonderlyk, het "kot voor myn eigen" heb, zoals ze dit zeggen, zodat ik dan eens een zaterdag mag beleven waartydens ik niét de slaaf-van-mollie moet spelen; en aldus tyd ga hebben voor myn eigen hoogstaande litteratuur... iedereen ziet er natuurlyk al naar uit...
    naar die slaapkamer van me trappen, is nu ook wel fyner dan ooit: omdat de tonkineese werkman bogdan die nutteloze ingebouwde kast vorige week helemaal heeft uitgebroken; de knauf is gedroogd, de plinten zyn geverfd; het is er een splinterniéve kamer.
    een mens zou eigenlyk en/of feitelyk om de vier jaar moeten verhuizen - om fris van geest te blyven...

Geen opmerkingen: