dinsdag 29 maart 2016

state of being, 29 maart 2016




's nachts goed kunnen voortwerken aan myn toneel-thriller. niet maniakaal, maar wel gestaâg, en niet met coltrane op de achtergrond, maar wel een paar oude, knarsende vinyl-platen van beethoven, de "sacrale symfonieën".
    gisteren kon ik dit toneel verder uitschetsen; vandaag en de komende dagen moet ik dat schema nu van voren naar achteren zien ingevuld te krygen - voordat ik, vanaf midden april, de baan weêr op ga moeten voor eigen optredens... dus: zitten voort-schryven zonder bekommernissen, we zullen wel zien wat hiervan overschiet. als nu alleszins dat geraamte maar overeind komt te staan...
    en god weet, beste lezers... een vlugge nota is meestal juist onverbeterlyk. "wachten op godot," is praktisch in één ruk uitgeschreven geweest, in een kleine, belachelyk ruitjes-schriftje, praktisch zonder doorhalingen of nadere correcties (het is wel niet zo'n erg goed stuk - maar toch goed genoeg voor een nobel-prys litteratuur.) cees nooteboom noteerde ook, dat claus hem wel eens zei:"ik moet tegen ten donderdag nog een toneelstuk zien te schryven." (ook dat waren nooit zo'n erg goede stukken - maar hy schopte het toch ook mooi tot ridder in de orde van leopold II...)
    ja: god weet gaat dit toneelstuk dat ik nu schryf, alsnog, tegen iéders verwachting in, dé internationale doorbraak behelzen van alles waar ik voor sta... het kan soms heel rap gaan - god weet!! misschien gaat dit stuk worden vertaald naar dé meest gesproken taal ter wereld: het mandaryns...)
    
daarnet aan het rondsurfen geweest op amazon.com, een gehele boel schitterende boeken in het vizier krygende - maar: m'n card blokkeerde opeens, raar... nadat ik één boek toch wél kon bestellen... maar ik zit zéker niet aan m'n limiet, het was een rustige maand verder...

het was goed weêr vandaag. een machtige zomer surft ons tegemoet...

Geen opmerkingen: