donderdag 11 augustus 2016

postkaart, 10 augustus 2016

byna drie uur lang met mollie aan het doorwandelen geweest, door ruig gebied en langs steile heuvels bovendien. ik kende nooit eêr iemand van zo'n onvermoeibaarheid. en dan nog moesten we alleen maar afronden doordat ze op den duur dringend moest - én omdat ze haar gevoeg niet wenste te doen onder het toeziende oog van een koe. '??' 'ja die koe vindt dat ook onbeleefd.'
    later op de dag ook weêr naar de zee geweest, nu eenmaal aldoor op mooi weêr getrakteerd wordende. deze week al iedere dag kunnen gaan zwemmen.
    niet on-line kunnen met de laptop is ook een zegen, myn schryfwerk snachts schiet wonderwel goed op. rond zeven uur savonds doe ik daarbezyden telkens een repetitie van nét geen vol uur - in de beste repetitieruimte ooit: een hoog, zanderig plateau opzy van een wandelpad waar echt niémand komt, met de milde zon in myn aangezicht en in de verte aan myn voeten de opalen zee, met haar geruisloze boten - én de witte kliffen van dover ginder zelfs. dat moet ik my weêr voor de geest zien te halen wanneer ik echt optreed...

1 opmerking:

Uwes zei

Witzand

Aan de Cote d'Opale begint menig verhaal

Ervaring murmelt me in 't oor dat veel
ligt te wachten wanneer je eenmaal de
feeërieke weggetjes -door hypnotiserend
wiegende grassen omzoomd- achter je hebt gelaten
en het steen, zand en strand zonder schroom
de aandacht van je blik overneemt

In Tardinghen trotseert een door wind en getijden
ingevroten kerkje de geseling der stilte, doch is 'm
volledig in z'n element. Zowel staand als berustend

Wanneer mannelijke drang u doet besluiten om
daar uw lief de liefde toe te fluisteren en de algehele
gezamenlijke begeestering te bekronen met een kus der
kussen weet je dat deze oerdreun-in-realiteit uw stoffelijke
pand nimmer meer zal verlaten. Thans voel ik het bewijs

Gekker vond ik ze na haar niet maar wat was het groots.
Ergens in mijn gemoed heb 'k stapels dossiers met inhoud
liggen, het is een kunst om het pijnlijkste deel te laten verstoffen
opdat nieuwe sirenen opduiken vanuit het nat waar 'n thuis wacht

Aan zee is veel te vinden, het oer is gul.
zwanger van tijd-zat

Uwes