zondag 21 augustus 2016

wat deed je te zaterdag




ik merk dat als ik overdag, op bezoek by anderen en/of wegens gebrek aan alternatief, vlees eet, zelfs al gaat het maar om twee frikandellen op een sandwhich, dat ik dan snachts opvallend kwaaie dromen op bezoek kryg, en dat ik dan eigenlyk met sombere gedachten wakker word ook, nadien. hoeveel mensen plegen er zelfmoord, eigenlyk zuiver door de chemische reactie van vlees in het brein? dat vraag ik my écht af... hetzelfde met alcohol - of, toffer geformuleerd: water, fruit en groenten scheppen vrede in de geest!!... 
    wel had ik een zeer rustige dag, luv met de kinderen naar sportopia, ikkezelf rustig thuis in de machine-kamer, myn nieve one man show nog eens opvoerende voor de spiegel, voor de triljoenste keer in bukowski blaêrend (gelukkig heeft die extreem véél geschreven...)
    het optreden in het verschiet, savonds, boezemde my wel, om één of andere reden, een beetje angst in... onterecht, zou blyken, maar zo gaat dat soms...

1 opmerking:

Uwes zei

Met frikandellen in de pens der mensch

Zult ge waarlijk varken zijn, allesetend
over 'n kannibale-scheidslijn. Neanderthaler-af
sedert 't begin van bergachtige stapeling der eeuwen

Aan de kant hypen de hippe vega's van heden,
vol afschuw over het dooie vlees glibberig langs hun
tere keeltjes gegleden. In tenten-met-een-bestaan-
van-een-jaar-of-twee stemt groenten-shaken hen tevree

"Om de dooie dood niet, om de dooie dood niet', galmt
door de hersenpap bij hem die dees spinsel uitschrijft

De clou van dit alles; pas op bij het consumeren van
in-alles-vuige-frikandellen, niet-naar-herkomst-te-herleiden-
inhoud incluis. Voordat u 't doorhebt groeit het spul uw lichaam
uit ter hoogte van de zone waar eens 'n fiere tamp stond

In onverhoedse uitstulping zal het ding ogen gelijk 'n slappeling.
Zo een dreadlock uit overtollig vlees trekt bedenkelijke waren aan

Uwes