donderdag 15 september 2016

state of being, 15 september 2016



als scholier had ik altyd een hekel aan woensdag-namiddagen; een te korte vrye tyd om iets in te verwezenlyken, geprangd tussen de twee schroefblokken dinsdag en donderdag. zoals te voorspellen viel, is dit een lullig zoveelste neven-verschynsel van het ouder-schap: om nu weêr integraal in die tyds-rooster terug te zyn gekatapulteerd. nog even, en ik loop angstig met een rapport onder myn arm...
    zodoende maar weinig kunnen verrichten, bovendien. mede door de historisch-uitzonderlyke hitte die heerst; geen "lekker warme na-zomer-zon" is dit, doch een té vreemde, onnatuurlyk strakke warmte die de ozon verkruimelt; "this is the future"; wat heeft de generatie van voor ons, de generatie van nà ons wel niet aangedaan?
    antwerpen, zo lees ik hier, wil diesel-wagens voortaan uit de binnenstad weren; wil je als antwerpenaar toch wél met een diesel blyven ryden, byvoorbeeld omdat je financieel voorlopig niet anders kan, dan betaal je voortaan jaarlyks 300,00 euro extra. dwz dit is zever in diepvries-pakskes;- alwéér een nief uitgevonden extra belasting! als die zakkenwassers de diesel warempel willen uitschakelen, en daar zie ik het nut uiteraard ook wel van in, dan moeten ze die wagens gewoon uit de productie halen, en kees is gebakken. maar: zolang ze dàt niet doen, is alle rest zever in ingevrozen afwaswater.
    vandaag op terzake: een belgisch parlementariër verdient gemiddeld 5000,00 euro netto. én (!!): hy betaalt daarop NIHIL sociale bydrage!!... - ik snap niet dat wy dit pikken... ik snap niet dat wy dat parlement niet eenvoudigweg in brand gaan steken, nu direct.
    en ik snap ook al jarenlang niet dit volgende: waarom het, o lezers, de autofabrikanten, die schurken, wordt toegestaan om auto's te maken die rapper kunnen ryden dan 130. je mag nergens in de wereld sneller dan 130, dus waarom? waar is dat goed voor? wat is dat nu allemaal voor een tydversmos en een geldversmos en een kinderachtige schurft-poppenkast, met die "flitspalen" et cetera, waarom pakken ze dit niet aan in de productie??
    het beste zou zyn: alleen maar auto's produceren die maximaal 90 kilometers per uur kunnen ryden. behalve politie-wagens, die moeten dan wel nog 130 kunnen. stel je dit voor; waar gaan die dieven naartoe, als ze maar 90 kunnen - maar er komt een combi acter ze aan die 130 sjeest??
    door de wel heerlyke twee kindjes én de drukkende warmte, aldus, maar weinig kunnen doen, zoals ik al zei. plus: doordat ik een debiel ben; myn laptop , byvoorbeeld, stond op een verkeerd printer-merk afgestemd, zodat ik nu al wekenlang niks meer kon afprinten, ook geen facturen en brochuren; in plaats van dit nu zélf eventjes te hebben veranderd, ikke rond middernacht helemaal naar myn broêr serge chaufferen, met laptop én met dat gehele printer-meubel op de achterbank...
    het goeie is wel, dat ik hem daarmeê nog eens gezien heb. zyn vorderingen bekeken hebbende, aan ons goddelyk oogstrelende beeldverhaal "circus bulderdrang".
    ik ontmoet eigenlyk nooit iemand als die iemand my niet, op één of andere manier, met myn werk voort-helpt. in gezelschap kan ik niet niet-werken. (anders wél als ik alleen ben; byvoorbeeld nu op dit moment, moet gezegd, kan ik de i-pad van rocco james conan nergens vinden - en dat doet effenaf zéér; omdat ik rond deze tyd meestal een halfuurtje "tom gold run" speel.) (het spelletje is zo verslavend, omdat je je eigen records kan verbreken; da's iets waar ik altyd zeer vatbaar voor ben geweest: voor de uitdaging, je eigen record in iets te verbreken...)
    soit... neen, niet echt "soit", maar feitelyk ronduit "fok"; want: klaarblykelyk is het vyf uur snachts, zomaar plotseling én opeens...