dinsdag 27 september 2016

state of being, 27 september 2016


er slingeren op het moment een twintigtal gloednief door bol.com geleverde leesboeken door het huis - maar: gelezen kryg ik maar zes ofte zeven bladzyden per dag... aldus: ik moet ik my erby neêrleggen, ik ben een "boeken-vandaal", dwz iemand die boeken koopt - maar niet om ze te lezen. gelukkig is dat zéker niet een misdadig iets, integendeel: ik sponsor de markt. vanmiddag was ik in de permeke-bibliotheek, bovendien (om kinder-boeken tydig terug in te leveren); daar kwam ik terloops twee nog andere boeken tegen die my benieuwden - maar: dan schreef ik de titels op, om ze my aan te schaffen; ik kan geen boeken lenen en lezen die ik nadien niet hier, in de machine-kamer, mag onderbrengen. het zy zo.
    morgenmiddag komt charlotte van time-circus kyken of ze hier een tuinhek zou kunnen neêrzetten, om toch alsnog myn konyntjes te bewaren. en dit, onderwyl is afgesproken dat nancy delahaye die dieren te vrydag komt ophalen. maar okay, die charlotte moest sowieso eens langskomen, namelyk om te zien of er ooit een tuinhuis of zomerbar of clubhuis in den hof zou kunnen worden opgetrokken. dit alles erg hypothetisch (ze woont hier vier minuten vandaan, dus er is niets aan verloren. maar bouwen kan ze de komende weken niet, want ze heeft haar handen verbrand. en iédere dag dat het voortduren met die langorige graaf-monsters, gaat de tuin alsmaar meer onherroepelyk de vernieling in...)
    het vervelende van dat denkbeeldige tuinhuis is: waar ik my de deur had ingedroomd, daar vlak voor staat er nu inmiddels een wel zinvolle spring-trampoline geponeerd; maw waar je vanuit zo'n tuinhuis zicht op de srtuiken zou hebben gehad, zou je dan nu alleen maar zicht krygen op het kolossale belachelyke vangnet van die trampoline...
    het is nu, eens kyken, halfdrie. binnen een halfuur gaat trump in "debat" met clinton... intussen moet ik nog het lichtplan uitwerken voor het twééde deel van myn amateurtoneel...

Geen opmerkingen: