vrijdag 23 december 2016

state of being, 23 december 2016

de meest luie manier van schryven: zoals dit hier.

slaapgedrag: vervelend dat ik morgen extreem vroeg op moet - voor een vergadering dan nog wel (met garifuna, myn toneelbureau.)

voeding: frieten met currieworst. gegeten onderweg in de auto, naar gent. goed opletten dat die mayonaise niet over het dashboard valt.

gezondheid: hoewel m'n eet-gedrag aldus rampzalig heet, myn conditie toch briljant, ook zelfs myn huid (luv heeft al drie dagen lang een lastige griep. myn moeder sukkelt met haar oren. renaat moet een isothermische gordel aan voor z'n rug...)

kapsel: nu toch bly met dat korte haar, dat zich is beginnen te "zetten"...

lectuur: die büch-biografie helemaal uit, en nu toch iets minder belangstelling meer voor die mens. dat 'ie gebakken lucht was, wist ik al wel, dat vond ik ook juist goed; maar: zyn hondsdure bibliotheek heb ik wel steeds oprecht geadoreerd, ook wetende dat hy zyn schuldeisers niet respecteerde; maar nu verneem ik dat hy zyn schulden zelfs niet afbetaalde jegens een ex-lief die de moeder was van een kind, en die dat geld, dat van hààr was, dus écht wel kon gebruiken. als het op dié manier moet, is zo'n bibliotheek niks waard.

huishouden: indien in werking, rinkelt de chauffage toch té luidruchtig, eigenlyk. de tegels in de badkamer komen los. het hek voor de konynen is elke dag een groot genoegen.

telephoons: smorgens belde radio1 ivm die thriller. savonds belde myn door velen gehate vriend jo jespers, die nu, klaarblykelyk, in "hessen" woont, dwz hy bewaakt daar een villa, gedurende een halfjaar (als die eigenaars thuiskomen, zullen ze merken dat zyn gigantische hond aan alle tapyten heeft zitten knabbelen...)

finance: begin september had ik uitgerekend, dat ik de aanstaande eerste januari op 11.000 euro zou eindigen. dat is nu, in plaats daarvan, 6000 euro geworden. en dit alles doordat ik een verkwister ben, want ik heb zelfs méér job gehad dan verwacht.

citaat van de week: gevraagd naar wat volgens hem de minst erge zonde was onder de zon, sprak august strindberg (1849-1912) resoluut:"spilzucht!"

anekdote van de dag: het oud badhuis ondersteboven liggen zoeken naar een toneelattribuut, dat we daar gisteren vergeten waren. na twee uurs zoeken teruggevonden: in de ondergeregende container...

alles is oké.






Geen opmerkingen: