zondag 12 februari 2017

state of being, 12 februari 2017




vreemd ingedeelde dag. om acht uur smorgens opgestaan, teneinde my met rocco james conan over het schaakbord te buigen, wyl mollie en luv naar de manège waren (klaarblykelyk kunnen die paardjes alleen maar zéér vroeg in de ochtend aan de slag...) vervolgens om elf uur smiddags weêr naar bed - om pas op te staan om vier uur in de namiddag... erg...
    die namiddag, overigens, bleek het gehele huis dan weêr integraal ledig, rustig en stil; de reuseltjes naar de cinema en naar de dierentuin op stap. zo kon ik, aldus, nog een lààtste keertje, voor de zoveelste keer, in alle rust mediteren op de voorstelling "pinguïns kunnen toch wél vliegen."
    desondanks: eens in het moeilyk te bereiken mol-wezel aangekomen (ik had afslag mol genomen, doch wezel-mol blykt een totaal ander paar mouwen...), dan toch, tot myn eigen verrassing, de àndere voorstelling gespeeld, "de ideale schoonzoon", namelyk doordat het evenement, waarachtig, strikt en gestreng was opgezet als standup-comedy, het spartaanse genre. de beslissing bleek juist, jihaaa!!... en daardoor ben ik nu érg bly. de hele gig swingde de pan uit... ik was het een tydje kwyt geweest - herinneren jullie je nog, byvoorbeeld, myn writer's block van in de winter van 2016? nu heb ik écht iets gloednieuws in handen, waarmeê de mensen écht weêr hun broek van hun gat aflachen... zalig om te doen, echt stiélwerk...

1 opmerking:

Uwes zei

Winters nudisme

Gebroekt naar een voorstelling.
Zonder pantalon terug naar huis

Een sneeuwdek ter verzachting
van uw landing, het blote gat lacht

Niets van kou, zwierig zwaait de pielemuis

Uwes