vrijdag 18 augustus 2017

state of being, 18 augustus 2017



de gehele namiddag papa gespeeld, doordat luv naar leuven was. als ik alleen ben, luisteren ze iétsje beter. urenlang zitten puzzelen, daarna eventjes naar park noord. we komen aan in de bistro-hangar aldaar. er is verder niemand, dus de barkeeper ziet ons reeds van verre. ik had ook wel zeer brede schouders opeens. "he, kindjes, jullie wilden toch pizza hebben, toch? kyk hier, zeven verschillende soorten - pizza margherita, da's jullie lievelingspizza, niet?" "ja, da's de enige pizza die wy lusten!" "ja, pizza margherita!" "oké, zeer goed dan!" vervolgens, de barkeeper, vanaf helemaal de andere kant van de zaal:"sorry man, er is geen pizza."
    's avonds weêr naar woody allen aan het zien geweest, miraculeus genoeg toch weêr één film tussen die ik nog nooit had gezien;"crisis in six accidents" - zalig. dit is, heden, zéér goed om naar te kyken; zo moet ik ook schrijven - en zo kàn ik het zelfs ook... niet elke dag, maar wel dit seizoen zit ik in een super-zadel...
    dus 's nachts aldus weêr zeer aardig voortgepeesd aan de tania-monoloog... de eerste helft is klaar, en die is ronduit fantastisch... de tweede helft is, alsnog, een brousse van verloren gelegde alinea's zonder kop of staart, dit kan ik slechts één halve meter per dag doorwaden... met een sabel, het onkruid bekampend... termieten ook overal...
   morgen voor drie dagen naar de lilse bergen, in een glamping-tent daar aan de oevers van de minder-bevolkte vyver... of ik er overnachten zal of niet, is nog niet helder...
    ergens zou ik hier ook wel liever hebben geschreven "morgen nog 'ns voor een weekje naar new york," (niet voor myzelf, maar voor jullie, ach lezers)- maar: neen, het worden de lilse bergen, de bossen van gierle. den hof van de pastoor... alles is volmaakt als je je kinderen mag zien lachen...

Geen opmerkingen: