woensdag 23 augustus 2017

state of being, 24 augustus 2017



goed kunnen doorlezen in het boek "frankenstein in popular culture". ik zou nu gerust àlle verfilmingen willen zien... de eerste drie of vier frankensteins waren van "universal", welk concern overlééfde dankzy frankie; de tweede vyf of zes frankensteins waren van "hammer". per editie zakte het monster dieper en dieper weg naar de holle, uitgeholde karikatuur van een gewelddadig beest; onderwyl de échte frankenstein erg menselyk, emotioneel en schrander was...
    's nachts aan het werk voor "de ideale schoonzoon - het manuscript". je moet van al je toneel een minutieuze, papieren versie hebben, voor als je er in latere instantie van wil plunderen. je moet ook definiëren; welke grap komt er eerst, welke tweed, welke derd? welk woord komt er eerst? van myn vele toneelwerken van de jaren negentig en het begin van de zero's, heb ik praktisch nul afschriften meer, geen film en geen bladtekst...
    op het moment is het spytig genoeg vyf uur 's nachts. plus: ik heb een beetje een zere rug, doordat ik by mollie in de slaapkamer op de grond aan m'n computer heb gezeten. ze slaapt vandaag kolossaal slecht, nog veel erger dan gemiddeld... misschien omdat ze gestopt is met melk drinken...
    jammer dat ik by m'n broêr serge daarstraks niet naar ben hur ben kunnen gaan zien.
    goed nieuws: alweêr steengoede ontvangsten binnengekregen van sabam, voor deze maand. je kan het nooit voorspellen, vaak is het maandenlang peanuts, en dan weêr ineens dit hier... al de derde maand op ry... overigens éxtra motiverend om toneel te schryven, zo besef ik nu. die musical, die monologen voor tania, maar ook voor nele... in 2017 ook twéé amateurgezelschappen...
    slaap ze x (morgen vroeg op...)

Geen opmerkingen: